سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
  v
اهداف سازمان

اهداف سازمان:

کلیات اهداف کمک به رفع محرومیت در سطح استان ، محرومیت زدایی از افراد نیازمند

- شناسایی نوع نیازمندیها و محرویتهای موجود در مناطق گوناگون استان با هدف ارائه خدمات بهینه

- کمک به رفع مشکلات معیشتی ،درمانی وتحصیلی افراد نیازمند ،اعم از تهیه و تأمین خوراک و پوشاک وکمک هزینه ی تعمیر مسکن ، پرداخت هزینه های درمانی ، حمایت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و طلبه های مستعد درمقاطع مختلف.

- جلب مشارکتهای مردمی

- ایجاد تسهیلات  در امر ازدواج جوانان

- برگزاری تورهای زیارتی سیاحتی برای خانواده های نیازمند

 

شرح وظایف :

واحد روابط عمومی و فرهنگی:

این واحد در خصوص امور فرهنگی خیریه بمنظور ارتقاع سطح فرهنگ خانواده تلاش می نماید که با انجام برنامه ریزی و استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه و اطلاع رسانی به سطح جامعه با شیوه های مدرن در ابعاد گوناگون تلاش می نماید و همچنین سنجش افکارعمومی نسبت به امور خیریه و ارزیابی توانمندی ها را به عهده دارد.

واحد آموزش:

بمنظور ارتقاع سطح مذهبی، علمی ، فن آوری ، توانمند سازی ، ورزشی و کسب مهارت در جهت نیل به اهداف ترسیم شده از قبیل احکام ، قرآن ، اخلاق ، اصول اعتقادی ، امام شناسی ، تحکیم خانواده ، رشته های ورزشی ، مهارتهای شغلی ، امور تحصیلی ، شناسائی استعدادهای درخشان فعالیت می نماید.

واحد جهزیه :

عمده ترین مشکل در سطح خانواده های پر جمعیت ازدواج جوانان است که بدلیل عدم امکانات مالی توان تأمین  جهیزیه را ندارد که این معضل باعث شده است که سنین ازدواج افزایش یابد این واحد با شناسائی خیرین توانمند در جهت رفع نیاز جوانان اقدام به تأمین جهیزیه و برگزاری مراسم جشن ازدواج با اجراء کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج بمنظور تحکیم بنیان خانواده فعالیت می نماید.

واحد مشارکتهای مردمی:

مهمترین جایگاه در امور خیریه که کلام وحی هم از آن یاد نموده است مشارکتهای مردمی می باشد که نیکوکاران با پرداخت ، فطریه کفاره ، کفاره ، رد مظالم خمس ، زکات ، صدقه و اهداء نذورات مثل اطعام ،عقیقه ، قربانی ، وقفیات ، سعی در کسب رضایت حق تعالی و ذخیره باقی الصالحات دارند که این واحد ماموریت جذب و جلب کمکهای خیرین را در جهت حل مشکلات و گره گشائی محرومان عهده دار است.

واحد مددکاری:

شناسائی مددجویان مستحق ، تشکیل پرونده و تحقیق ، مشارکت در خصوص نیازمندیهای خانواده ، بررسی آسیب های خانواده ، تعین نوع اولویت به منظور ارائه میزان خدمات ، دستور مجوز حمایت و صدور دفترچه خدمات ، سنجش مهارت خانواده ، تعیین سطح فرهنگی ، مذهبی و علمی آنان.

واحد بهداشت و درمان :

یکی از معضلات مهم خانواده های مستضعف بیماریهای صعب العلاج می باشد که با مشکلات بسیار زیاد درمانی مواجهه هستند که در جهت تأمین دارو و بستری یا عملهای جراحی سخت دست و پنجه نرم میکنند.لذا این واحد با رایزنی و عقد قرارداد فی ما بین بیمارستانهای دولتی ، خصوصی و درمانگاهها و داروخانه و پزشکان نیکوکار و کلیه ی شاخصهای پزشکی تعامل نموده است تا بتواند از هزینه های بیماران سرطانی بکاهد و تقبل هزینه نماید تا آرامش آنان را فراهم سازد .

واحد پشتیبانی :

تأمین نیازهای غیرنقدی خانواده های تحت حمایت از قبیل سبد کالا (مواد غذایی) انبارداری ، ثبت کالاهای اهدایی ، توزیع اقلام نذورات مردمی و ثبت نیازهای امور خیریه را عهده دار است .

واحد حسابداری:

مسئولیت امانتداری اموال بیت المال مسلمین را عهده دار است که برابر نذر و نیت خیرین اقدام به پرداخت وجوه در تأمین مستمری خانواده های تحت حمایت را از طریق امور بانکی عهده دار است که با صدور قبض و رسید و ثبت وجوهات را در دفاتر مالی و  رایانه ایی  برابر احکام شرع عمل می نماید .

واحد مدیریت و اجرایی :

 

 

کنترل امور داخلی خیریه ، برقراری نظم اداری و انضباط پرسنل و مراجعین ، امور دبیرخانه در صدور نامه های اداری و ثبت نامه های وارده و پیگیری تا اصول نتیجه ، اجراء مراسم صبحگاه با دعاء توسل و نیایش به درگاه الهی برای کسب روزی ، نظارت بر اجراء دقیق ابلاغیات و اهداف برگزاری جلسات داخلی و تنظیم صورتجلسات .



ن : خیریه آبشار عاطفه کرمانشاه
ت : جمعه 94/9/6
 
 
 
محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در 15 شعبان سال 255 هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.